heh

En julafton avklarad

20 saker du inte visste om mig:


(HIHA)
^^


Om någon ber mig hålla en sak för mig själv så skulle jag inte ens berätta det för mig själv.

Hos min pappa är vi stödfamilj till en person.

Jag har aldrig träffat min riktiga farfar + den släkten, så halva min släkt bor i Sollefteå, men han som vart min farfar hela livet ser jag som riktiga farfar & jag älskar han som de oxå. <3 

På pappas sida är jag bara halv släkt med alla, men jag ser dom verkligen inte som så. (L) förutom dom på farmors sida som bor i örebro, dom är "hel" släkt.

Det finns ingen som vet 15 % om mig, men jag visar nu alltid mitt riktiga jag.

Jag har fått reda på att jag är ett maskrosbarn & de här är första gången jag berättar om det för någon elr något, men jag skulle aldrig ångra nånting i mitt liv om jag kunnat, saker händer alla & saker har hänt mig.

Jag hatar julafton mest av allt, de ända positiva med julafton är att se syskonen må så bra som jag älskar mest av allt nu.

Jag ÄLSKAR att åka bil, tåg, flyg, moppe, cross eller buss. Jag tycker det är så himla skönt på något sätt, de har jag ärvt av hon som betytt mest i mitt liv.

Jag ska göra en tatuering till det nya året om jag har råd som jag verkligen behöver och kommer aldrig kunna tänka tanken på att ångra den.


Jag har adhd men det är inte så hemskt som det låter & alla tror att det är, väldigt olika från brud till man och person till person.

Jag har väääldigt stora/svåra sömnproblem, ibland & väldigt ofta förut kunde jag inte sova förens jag varit vaken i oftast 22 timmar, men jag har fått sömn tabletter för det nu. För några år sen va det värre, då kunde jag inte sova alls på nätterna, & folk ringde alltid till mig vilken tid som helst för att dom visste att jag va vaken. men det här är pga av många andledningar :)

Jag kan inte ogilla en människa (vill inte ogilla ngn eller något heller) & har väldigtväldigt olika vänner, punkare, fjortisar, emos, grymt rika, brats, pundare, gamla&unga, hip-hopare osv. tycker det är härligt att folk törs vara sig själv. give me five för det :)

Ingen av mina syskon & jag är lika till utseende, men till personlighet är jag&wille och rebecke&filip väldigt lika, det ända människor kan se utan att känna till oss är att vi är en wikander av att kolla oss i ögonen. ^^

Jag älskar att resa.

Min minsta lillebrur är 4 år & har varit kär i en&samma tjej i snart 3 år, han kallar henne för prinsessan och pratar bara om henne för mig, och det är jag som får prata om henne åt honom till folk. :)

Det finns ingen som kan kontrolera mig & veta vad som är bäst för mig än mig själv, om jag mår dåligt så tänker jag igenom hur jag ska göra för att må lite bättre & jag tycker det är läskigt, mitt huvve är som en jävla dator eller nånting. :p

Mina småsyskon kan dubbelt så många fler fula ord än mig, när flippen nästan va 1,5 år låg han i sängen och kunde inte få slut på orden, jag & martina kunde sitta där i flera timmar och skratta så mycket att vi grät.

Jag är den ända som har fått slinga och klippa min systers hår på flera år.

Min tanke är att det finns en mening med precis allt, och dom som säger; men nathalie, varför leva när det från början va bestämmt att man skulle dö :/ ? Jag blir ledsen att folk känner så, jag menar isf varför duscha, diska osv när man o allt annat blir skitig igen? lungorna är till för att andas med, & just du finns här för att leva här, alla kommer hitta sin egen väg, u will make it work! Jag tycker alla borde tänka frammåt, man mår oftast inte bra i dom här året, det behöver inte krävas mycket. Tänk på saker du mår bra av, vad vill du göra i framtiden? vad vill du bli? vart vill du bo? vad är din drömm? kan du börja göra nånting nu? sen som när man känner att man börjar bli beronde av alkohol, nikotin & likande, jag skulle inte vilja va beroende av sånna saker när jag fått barn, inte bara för barnens skull utan min egen också, sen blir de ofta fel när man röker eller snusar när man är gravid, och jag skulle hellre lägga pengarna på barnen än beroendet. Livet har bara börjat & har så himla mycket mer att ge. Kom ihåg att det är aldrig försent för något.

Jag tycker absolut allting ska få en chans, & oftast en andra också. =)




hula! ha en awesome jul nu så ses vi den 25e & på nyår ;)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Bra sagt det där sista nathalie! :)

2009-12-25 @ 14:55:41
URL: http://linneadej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0