förklarisen

Ska bara skriva det här nu medans jag känner för att sitta & mysa här, innan jag drar & träffar lite "oldhomies".

så, FÖRST.
bara nån som frågat i bloggen, många andra har också kommit till mig & redan fått svar. :)
Det är dumt att skriva om det här, men det är ju ingen hemlighet direkt & rykten är alltid rykten.
så, SEN.
Ja,
börjar med hur jag känner för&om det här;

Självklart hatar jag det & tycker de är så jävla surt så de finns inte, även om jag inte visar det.
Men mest tänker jag på mina syskon, även om det här låter dumt så är det mest synd om dom.
(det är bara jag som förstår hur jag menar) och för mamma såklart.
Men cancer har alltid följt med men sen dag 1, och är nånting jag hatar mest av allt i livet.
Vad som helst kan hända & vad som helst kan likagärna inte hända.
man ska aldrig säga bu eller bä, och orolig är jag ju varje sekund, även om jag själv inte tänker på det,
eller skulle förstå det.
Iaf, när hon berättade om det för mig så fick jag ju självklart en chock, och när sånt här händer tänker man alltid ett steg extra, iaf dom jag träffat & känner.
 Jag är jävligt glad att jag träffat & känner folk med det innan, annars vet jag inte riktigt hur jag skulle ta det.
Jag är absolut inte glad över att dom har sjukdommen, inte så jag tänker.
mer vill jag inte inte berätta om hur jag känner hur de, det kan misstolkats, och ingen har förstått hur jag menar innan och kommer nog inte göra heller :p
-
Nu när det är mam som hamnat här så känner jag faktiskt ändå ett lugn, för jag vet att hon aldrig kommer ge upp det här, även fasst horklumparna alltid kommer sitta där dom sitter.
Tror hon är mer envisare än mig, förutom när det är hon eller jag som håller igång med nånting.
Hon som person;
hon&jag är inte som mor&dotter, vi är mera som systrar. ♥
vem som helst kan komma till henne & prata om precis vad som helst.
hon finns alltid där för alla & dömmer ingen innan hon träffat någon.
hon gör allt hon kan för att göra saker bättre.
man kan snacka alla språk med henne, från äckelspråk till serri.
man kan skämta om allt med henne, och känner hon för de gör ho det också, med mig iaf. ♥
det finns ingenting hon älskar mer än sina barn.
hon är en väldigt varm&mjuk person, om man ber hon hålla tyst om nånting gör hon det.
hon skulle aldrig ändra sig för någon.
om hon kunde skulle hon ge alla tak över huvudet, & allt som där hör till.
hon hatar allt som inte är bra, som tex krig och liknande.
hon har sjuk humor.
förstår alla.
om jag festat 10 mil från henne & ringer av att jag måste träffa henne så åker hon och hämtar mig, hur hon än mår, vart jag än är, vad hon än gör, vad än klockan är & vad som än hänt. eller sätter in pengar så jag kan åka med nästa buss.
hon älskar ungdommar & anser för dom runt hennes ålder att vi ung. är deras framtid.
hon tänker alltid på alla andra i förstahand, & sig sisst.
hon känner säkert över hälften av mina vänner, & jag hennes.
hennes motto är att ta hand om varandra, man lever bara en gång. man kan ända göra allt te nånting kul.
hon ser inget dumt med någon. - vi är alla olika. Om hon skulle tycka nånting är knas med nån skulle hon inte ens berätta det för sig själv, men allting har en andledning.
och hon älskar människor & hur olika vi är.
hon skulle kunna tänka sig att flytta närmare stan när jag&syster skulle börja skolan, om de skulle kännas bättre för oss. - (hon bodde i tandsbyn som liten, och har släkt både där och i fåker osv.)
Ja & massa mer, hon går inte att förklara med ord enligt mig, även hur arg jag än kan bli på henne.
även om hon nånsin skulle göra nånting dumt mot mig skulle jag älska henne lika mycket.
sanningen; - rykten är rykten.
nej, knölarna går inte att ta bort & ja hon kommer alltid ha cancer.
MEN, den första ha krympt nu så den är 1/4del så mycket mindre, det som satt på huden verkar försvunnit helt.
ja, hon har varit sjukskriven över ett år.
MEN, hon kanske ska börja småjobba lite en stund om någon månad, innan hon börjar me "gift" igen.
Just nu känner hon att hon klarar av det&tkr de skulle vara kul, och mår hon rätt grymt. - give me five
och hon ska inte klara det här, hon kommer göra det. :)
annat snack om hur vi ha haft det förut eller har, det angår faktiskt ingen och det har varken jag eller hon berättat om för någon.
tror inte jag skulle förklara det här & känna så stark för henne om vi skulle haft det snett.
Och visst, alla har sina sämre dagar, men även då kämpar vi tsm för att få det bra igen.
hon skulle förklara det här om de vart jag som hade haft skiten i mig, som jag nu gör för henne nu.
Så man slipper höra bajsprat från andra med tiden.
den här bruttan har jag bott med till&från i mer än halva mitt liv, löööv hon.
massa pussar&kramar till henne. ♥




-
andra saken, "tatueringen" på face som jag säger att jag vill göra.
det här tänker jag inte prata om så "djupt".
Den kvinnan hade jag & kommer alltid ha mest respekt för livet ut, tänker inte berätta varför.
min ensak. :)
Och jag tror aldrig jag kommer älska någon som jag älskade henne, & gör fortfarande såklart.
Jag vet att några har hört små saker innan, men då får dom personerna ha gjort det, jag bryr mig inte.
Om man kan säga att det var hon som lärde mig cykla så säger jag fan så.
försök klura ut vad jag menar med det om de är så viktigt ;)
bara 2 personer vet vad jag menar med det, ena sitter & skriver den här novellen (stavning?) nu, och den andra tog med sig det i graven.
Gud va crazy de lät när jag skrev så, men om man läser med mina ögon så fatta man hur de ska va menat. :p
aja, de va de & nu va de också överstökat. ^^



Förövrigt så har jag massor jag vill hinna träffa,
tex barndoms mosis :) som varit allt från bästavän till nån man inte har nån kontakt med längre.
men dom som känner henne vet att hon alltid kommer vara moa.
Det vi har haft är omöjligt att glömma. :)
Om du läser det här "så ska du veta" (tycker de låter så kul) att jag fortfarande har; duärbästmoa som lösen på den datorn. ^^



Nu ska jag sluta vara så jävlainalltingenligtmig och snacka bajs med kärringen innan jag snor hennes täckisar och drar ut & kramar ihjäl alla som jag inte träffat sen förra livet. - på ett ungefär dÅ.

PUSS&KRAM nathalienathalie ♥


Kommentarer
Postat av: Kusinen Emma

jag förstår dej, saknar henne så mycket! ;( <3

2010-01-16 @ 08:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0