tisdag - det kommer dagar då

de kommer dagar då man känner sig tom & inte vet vart man ska ta vägen.
man känner sig så sugen på någonting, ja, vad som helst - men vet aldrig vad.
man känner att man inte har någonting, så ensam som om man vore den ända på jorden.
när man bara vill packa sina väskor & dra och skita i allting.
när man känner sig så värdelös & underskattad som man inte vore någonting alls.
man är så rädd & ledsen.
man tycker att allting är så värdelös & inget har nån mening.
och så många andra mörka dagar
.
men

glömm aldrig dom dagar då
livet & allting är underbart, och man älskar allting.
då allting går så himla bra, som en dans på rosor.
när man har roligt med nära & kära.
när man kollar tillbaka på gamla kära minnen.
när det känns som man har så mycket att ge, och aldrig tänker ge upp.
när man känner sig speciell & älskad.
när man känner vad man vill & gör det.
när man absolut inte känner sig som man vore den ända på jorden & ensam.
- världen är full av människor, man blir aldrig ensam.
och så många andra ljusa dagar.

jag
kommer ihåg varje gång jag sett ett stjärnfall & önskat mig någonting,
det jag önskat mig har aldrig slagit in.
- men även när jag är längst ner i mörkret slutar jag aldrig tro på att önskningarna kommer uppfyllas, aldrig.
de kommer när de kommer, "om de kommer" - & de kommer de, tveka aldrig.

jag tror inte att gud släppte ner oss alla på jorden utan någon mening, de vore ju onödigt, eller hur?
livet kan vara mörkt just nu, men det kommer ljusare dagar., de gör det.
jag tror också att man måste gå igenom någonting jobbigt, för att kunna uppskata & må så bra man ska göra när drömmen slår in. man brukar ju få gå igenom väldigt jobbiga stunder för att komma dit man vill också?
man vet inte vad livet innebär förän man gått igenom de.

om du fastnar nångång, stanna aldrig för de. kämpa dig därifrån, de är värt det,
de svär jag på. & kom ihåg att du är aldrig ensam.

♥ / nathalie


Kommentarer
Postat av: lisa

mycket fint.

2010-03-03 @ 22:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0